Friday, October 25, 2019

Courmayeur || Mapiful

“The journey of a thousand miles begins with a single step.” ― Lao Tzu



Wat is jullie favoriete stad/ reisbestemming? Het eerste wat in mijn gedachten opkwam, was Londen. Na nog wat langer te brainstormen over enkele speciale plaatsen, spookte toch Courmayeur regelmatig in mijn gedachten rond. Ik hoor jullie denken: ‘Courmayeur?, een skigebied in Italië?’, maar voor ons was het meer dan dat.

Ik en mijn zus hebben twee jaar geleden de wandeltocht ‘Tour du Mont Blanc’ gedaan. Om dit verhaal geen tien pagina’s lang te maken, kan je onze uitgebreide avonturen terugvinden onder de categorie ‘Travel’. Zijn besneeuwde bergen, rust en natuur helemaal jou ding? Dan kan deze tiendaagse trekkingstocht niet ontbreken op jouw vakantielijstje.

We waren onze actieve vakantie begonnen in de regen. Een beetje een jammere start. We eindigde onze tweede dag in onvoorziene sneeuw. Sneeuw waar we ons eigenlijk wel op hadden kunnen voorbereiden (vertrouw het internet niet als ze zeggen dat er in bepaalde periodes geen sneeuw valt). De volgende dagen meer regen, storm, modder, uitzichten die we niet konden zien omwille van dikke mist,… ja het was niet bepaald wat we er van verwacht hadden tot de zon ons verwelkomde in  Courmayeur. We waren vroeg aangekomen waardoor we tijd hadden om een lekkere pizza te eten, te genieten van het uitzicht en het weer.

De dagen daarop was de zon steeds van de partij en daarom zagen wij Courmayeur als een lichtpuntje. Dit wil niet zeggen dat we niet genoten hadden van de wandeltocht, maar wat zon en een mooi uitzicht na een zware beklimming is een mooie beloning.

Daarom hadden mijn zus en ik besloten Courmayeur een speciale plaats te geven in mijn interieur. Dankzij Mapiful konden we de poster hellemaal personaliseren. Het past perfect in mijn huisje en het geeft alles nog een persoonlijkere sfeer. Ik wil het in de toekomst nog gaan aanvullen met enkele kleinere posters. Wat dacht je van enkele verzonnen plaatsen zoals: Winterfell of Hogwarts,… Moest je trouwens op zoek zijn naar een verjaardagscadeau of misschien al een kerstcadeau? Dan kan ik dit  zeker aanraden.








Share:

1 comment

the creation of beauty is art. said...

It looks really fantastic! Hope you have a great weekend!
the-creationofbeauty.blogspot.com

© The Mad Twins | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig